W dniu 22 maja 2020 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku wytypowali do kontroli pojazd członowy przewożący dwa kontenery dwudziestostopowe wraz z ładunkiem. W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej pojazd został skierowany na punkt kontroli gdzie przeprowadzono ważenie. Podejrzenia inspektorów okazały się słuszne. Rzeczywista masa całkowita pojazdu wraz z ładunkiem wyniosła 66,4 tony, czyli o 26,4 tony za dużo. Nie było to jednak jedyne naruszenie stwierdzone podczas kontroli. Tachograf w kontrolowanym pojeździe nie miał  kalibracji, kierowca nie okazał do kontroli dokumentów przewozowych, nie stosował się również do norm czasu pracy kierowców. Kierowcę ukarano mandatami karnymi, pojazd skierowano na parking administracyjny, a wobec przedsiębiorcy wykonującego przewóz drogowy zostaną wszczęte postępowania za naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy prawo o ruchu drogowym zagrożone karami w łącznej kwocie 30.300 złotych.