Dyżury dzienne

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera by otrzymywać najnowsze informacje.

Zakazy i okresowe ograni-
czenia ruchu pojazdów i zespołów pojazdów  o dmc powyżej 12 t na terytorium Polski w 2017 r.

 

Załącznik PDF do pobrania z tego linku

GITD

Stronę internetową Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie możesz zobaczyć tutaj

W dniu 14.07.2017r. na drodze wojewódzkiej nr 221 w m. Nowa Karczma zespół kontrolny z WITD w Gdańsku zatrzymał do kontroli pojazd Mercedes z naczepą przewoźnika krajowego. Podczas kontroli wykonano wydruki z pamięci tachografu. W toku analizy zapisów cyfrowych wątpliwości wzbudziło brak informacji dotyczący drugiego sygnału. Po kontroli wnętrza kabiny znaleziono pilota do sterowania niedozwolonym urządzeniem, które przełączało tachograf na rejestrowanie odpoczynku zamiast jazdy.

 


 

Podczas próby drogowej na pewnym odcinku drogi tachograf rejestrował odpoczynek. Następnie podczas jazdy kontrolujący pilotem wyłączył urządzenie zakłócające i natychmiast na tachografie pojawiła się prędkość poruszającego się pojazdu, a aktywność kierowcy zmieniła się z odpoczynku na jazdę. Pojazd zabezpieczono na parkingu administracyjnym, gdzie w obecności kierowcy sprawdzono impulsator aby następnego dnia dokonać sprawdzenia tachografu w autoryzowanym serwisie. W serwisie podczas oględzin kabiny pojazdu stwierdzono, iż w pojeździe MERCEDESdo instalacji elektrycznej pojazdu i tachografu podłączone zostało niefabryczne dodatkowe urządzenie w obudowie z tworzywa w którym znajdował się drugi impulsator wraz z urządzeniem odbierającym sygnał z pilota.

 

W stosunku do przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej w wysokości 5000 zł., a kierowcę ukarano mandatem karnym w wysokości 2000 zł. Ponadto przewoźnik musiał pokryć koszty ponownej kalibracji tachografu.